Hokitika - Fox Glacier

20 december 2015 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

De ochtend zijn we gestart met een kleine strandwandeling langs de Tasmaanse zee. Op het strand, antraciet grijs van kleur, was geen mens te bekennen. Heerlijk om de dag zo te beginnen. De volgende stop was de Gorge van Hokitika die werd overbrugd door een hangbrug met uitzicht op het turquoise gletcherwater en omringd door regenwoud. De westkust van Nieuw-Zeeland is bekend om zijn regenwoud.Er valt hier dan ook veel regen zo ook vandaag, maar dat maakt het regenwoud ook weer spannend en mysterieus. Tenslotte hebben we een wandeling gemaakt naar de voet van de Frans Jozef gletcher. De glecher krimt met ongeveer 1,5 - 7m per dag. De wandeling er naar toe wordt met de jaar langer.

1. Ma Lassche:
    20 december 2015
    Wat een leuk reisverslag weer kan jullie het allemaal wel verwerkenwat is daar een prachtig natuur groetjes moe
  2. Essie:
    Wauw!!! Adembenemend mooi...
    Vraag me dan nu af.. Wat voor een dieren zitten er?

X Zussie
  3. GerarD:
    20 december 2015
    Wat een straf om daar te zijn :-), deze reis update laat trouwens ook heel mooi zien waarom het zo mooi groen is daar. Een buitje op zijn tijd doet wonderen.
    Ben benieuwd naar het vervolg...
  4. Hilda en Jochum:
    Hallo Erny en Jan,

Ondertussen alweer een week op pad. Volgens ons genieten jullie er behoorlijk van.
    Mooi dat het zo afwisselend is.
    Leuk om de foto's erbij te zien.

Blijf er van genieten!!

Liefs Hilda Tom en Jochum