Wanaka - Queenstown

24 december 2015 - Arthurs Point, Nieuw-Zeeland

Een korte rit van 70 km vandaag. Het mooie gebied van Wanaka hebben we achter ons gelaten en de route ging verder door heuvelachtig gebied met veel wijngaarden, mooie route om te rijden. Onze eerste stop was 'Kawarau Suspension Bridge'. Met volle verbazing hebben we hier gekeken naar het 'bungeejumpen' waar men voor ruim €100,00 een duik nam in het 43m diepe ravijn, een adembenemende ervaring van enkele seconden. Elke minuut sprong er wel iemand van de brug. We hebben toch maar besloten om dit niet te doen, een beetje te duur vonden we. Rond het middaguur kwamen we aan in het idyllische goudzoekers stadje Arrowtown met zijn leuke winkeltjes en eettentjes. Hier wat rondgelopen en geluncht. Ruim 100 jaar geleden werd hier, vooral door Chinezen, naar goudstof gezocht. Een hard bestaan volgens de informatieborden. Eind van de middag bereikten we ons hotel en konden nog net het kerstdiner voor 1e kerstdag boeken.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Essie:
    24 december 2015
    Valt me van jullie tegen hoor
    €100 is toch niks!!
  2. Ma Lassche:
    24 december 2015
    Gelukkig was het te duur je moet er toch niet aan denken om met een noodgang naar beneden te gaanwat ben ik blij dat jullie verstandig zijnnu gaan wij de kerstnacht in alvast fijne kerstdagen groetjes ma