Kaikoura

16 december 2015 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

We werden met stevige regenbuien wakker. Wat een contrast met gisteren, maar dit is typisch het weer van Nieuw-Zeeland. De ene dag loop je in en t-shirt, de volgende dag heb je een trui en regenjack nodig. We zijn naar Kaikoura gekomen om walvissen te spotten. We hadden een ticket gereserveerd voor 10:00. Bij het inchecken werd ons al verteld dat er veel golfslag zou zijn en dat het verstandig was om pillen te slikken tegen zeeziekte en dat advies hebben we ook opgevolgd. Het klopte de zee was aardig onstuimig en gelukkig hielpen de pillen. De tocht op zee duurde ongeveer 2 uur en we hebben inderdaad een walvis gezien, helaas op afstand maar toch heel indrukwekkend om te zien. Daarnaast zagen we nog zeehonden en albatrossen. In de middag hebben nog een mooie wandeling gemaakt over de kliffen langs de kust met opnieuw een ontmoeting met zeehonden. Voorlopig even genoeg zeehonden, alhoewel het altijd weer mooi is om ze te zien.

1. Piet Meijer:
    WAAAUW!!
    WAT LEUK IS DIT OM ZO 'MEE' TE REIZEN!!
    GR pIET
  2. Essie:
    "Blurp"
    Klinkt spectaculair!! & dat zal het ook wel zijn geweest..
  3. Ma Lassche:
    16 december 2015
    O jongens wat een mooie foto,s weer wat fijn dat jullie zo genieten en ik geniet met jullie mee dank voor jullie kaart groetjes moe
  4. Grietje Lassche:
    16 december 2015
    Wat mooi om zo een beetje op de hoogte te zijn van wat jullie allemaal mee maken mooi om te lezen wat een ervaring zal dat zijn!!!

Lieve groeten Grietje